دیزل ژنراتور ها با تزریق گاز طبیعی به چندین روش قابل است که در زیر به سه روش آن اشاره میکنیم می پردازیم در ذیل به توضیح هر یک از سه روش به طور کامل میپردازیم.
۱) اولین و مقرون به صرفه ترین روش دوگانه سوز کردن دیزل ژنراتور ها تزریق گاز طبیعی با فشار کم است. به این صورت که گاز طبیعی یا سی ان جی قبل از ورود به محفظه سیلندر تحت فشار متوسط ۳/۵ بار (Bar) با هوا مخلوط میشود. در موتور دیزلی که مجهز به توربو شارژر میباشد، باید فشاری که از طریق تزریق گاز طبیعی اعمال میشود، بیشتر از فشار خروجی توربو شارژر(turbo charge) باشد.به این روش میتوان دیزل ژنراتور را گازسوز کرد.
2) روش دوم دوگانه سوز کردن دیزل ژنراتور ها از تزریق گاز طبیعی با فشار خیلی زیاد به داخل آن میباشد. در این روش گاز با فشار بسیار زیاد معادل ۲۰۰ بار (Bar) به محفظه داخلی سیلندر تزریق میشود. چنین فشاری برای این است که گاز در لحظه ای که پیستون در حالت انباشتگی قرار میگیرد، گازوییل را برای ایجاد احتراق اولیه به داخل سیلندر اسپری میکند. این روش در دوگانه سوز کردن موتور ژنراتورهای خیلی بزرگ ماننده موتور های دریایی یا نیروگاهی که در نیروگاهها کار میکنند و نیاز به کار دائم هستند مورد استفاده قرار میگیرد.
3) روش سوم دوگانه سوز کردن دیزل ژنراتور ها، استفاده از سامانه اشتعال یکپارچه سوخت و هوا میباشد. در این سامانه، گاز طبیعی در نقطه ای قبل از ورودی توربو شارژر (Turbo charge) وارد سامانه میشود. در این روش چون از یک سامانه منفرد با فشار پایین استفاده میشود، برای تامین قطعات و لوازم مصرفی سامانه دوگانه سوز هزینه متوسطی صرف میشود و بنابراین کنترل کننده های میکروپروسسوری و سنسورهای پیشرفته، از تکنولوژی تزریق گاز استفاده کرده و به این ترتیب دقت و نظارت خوبی در عملکرد موتور بوجود میآورند.
درباره این سایت